Ekonomi

Schneider Electric’in ilk yarı gelirleri 17,6 milyar avroya ulaştı

Schneider Electric’in ilk yarı gelirleri, 3,2 milyar Euro’luk düzeltilmiş FAVÖK ile 17,6 milyar Euro’ya ulaştı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre Schneider Electric, 2023 ilk yarı mali sonuçlarını açıkladı.

İkinci çeyrekte, şirketin küme gelirleri ilk kez tüm zamanların en yüksek seviyesi olan 9 milyar avroyu aştı. Böylece ilk yarıda gelirleri 17,6 milyar avroya ulaşan şirket, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15 oranında organik büyüme gerçekleştirdi. Şirketin net gelirleri yüzde 33’lük organik artışla 2 milyar avroya ulaştı ve düzeltilmiş FAVÖK’ü yüzde 29’luk organik artışla 3,2 milyar avro oldu.

İşletme nakit akışının maliyeti yüzde 4 artarak 2,7 milyar Euro’ya, serbest nakit akışının maliyeti ise yüzde 86 artarak 820 milyon Euro’ya ulaştı. Bu güçlü performansla Schneider Electric, yılsonu hedeflerini tepeden revize ederek sürdürülebilirlik alanındaki hizmetlerini başarıyla sürdürüyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Schneider Electric İcra Kurulu Başkanı (CEO) Peter Herweck, yılın ilk yarısını çok güçlü bir şekilde tamamladıklarını bildirmekten memnuniyet duyduklarını belirtti.

Yüzde 15’lik organik artışla önemli bir gelir artışı sağladıklarını, bunu da yüzde 18’lik düzeltilmiş FAVÖK marjıyla yüksek kârlılık elde ederek gerçekleştirdiklerini ve bunun şirket için rekor bir seviye olduğunu ifade eden Herweck, şunları kaydetti:

“Yeni güç dünyasının inşasında değerli bir role sahip olan Elektrifikasyon ve Veri Merkezlerine önümüzdeki dönemde de ağırlık vermeye ve bu kapsamda güçlü tecrübemizi ve teknolojimizi sahada ilerletmeye devam edeceğiz. Yeni nesil teknolojilerin, özellikle yapay zekanın.

Rekor işletme nakit akışımız aynı zamanda işimizin kalitesini de yansıtıyor ve bunun 2023’ün ikinci yarısında güçlü bir serbest nakit akışına dönüşmesini bekliyoruz. Dengeli coğrafi ayak izimiz ve nihai piyasa riskimiz, karlı bir şekilde büyümeye devam etmemiz için bize güven veriyor. Elde ettiğimiz bu sonuçların ışığında 2023 mali hedefimizi de yükselttik.”

Yılın ikinci çeyreğinde güçlü ve dengeli büyüme

Schneider Electric’in 2023 ikinci çeyrek gelirleri, organik bazda yüzde 14,8 ve rapor bazında yüzde 7,4 artışla toplam 9.140 milyon Euro oldu. Bu dönemde gelirlerin yüzde 56’sı şirketin “Ürünler” segmentinden geldi ve kategori yüzde 10 büyüdü.

Şirketin ikinci çeyrek cirosunun yüzde 27’sini oluşturan “Sistemler” segmenti, hem organik satışlarda hem de endüstriyel otomasyonda çift haneli büyüme kaydederek bu dönemde yüzde 27’lik organik büyüme kaydetti. Bu önemli büyüme, küresel olarak üstlenilen Veri Merkezi ve Altyapı projeleri dahil olmak üzere devam eden güçlü talep, fiyatlandırma etkisi ve iyileştirilmiş tedarik zinciri tarafından desteklenen son pazarlarda gerçekleşti.

Yazılım ve Hizmetler segmenti ise ikinci çeyrek gelirlerinin yüzde 17’sini oluşturdu ve bu dönemde yüzde 13 büyüdü. Schneider Electric çatısı altında agnostik yazılım hizmetleri sunan AVEVA, 30 Haziran prestijiyle birlikte %15,1’lik artışla Yıllık Yinelenen Gelirde (ARR) önemli bir büyüme elde etti. EcoStruxure Danışmanlarının büyümesiyle dijital hizmetler de güçlü çift haneli büyüme gösterdi Güç, Bina ve BT dahil olmak üzere birçok alanda. Siber güvenlik hizmetleri bu çeyrekte çift haneli büyüme ile önemli bir başarıya imza attı.

Şirketin Saha Hizmetleri, ikinci çeyrekte organik olarak yüzde 11 büyüdü. Endüstriyel otomasyon hizmetleri, hem Discrit hem de Process & Hybrid otomasyonlarında iyi performans göstererek güçlü çift haneli büyümeyle büyümeye öncülük etti. Güç Yönetimi hizmetleri, en son pazarlarda ve birçok segmentte iyi bir ivmeyle çift haneli büyüme elde etti.

Schneider Electric’in Dijital ve Saha Hizmetleri olmak üzere iki ana kategoride sunduğu sürdürülebilirlik hizmetleri de çift haneli büyüme kaydetti. Sürdürülebilirlik danışmanlığı ve özel sektör verimlilik programları bu büyümede önemli rol oynadı. Enerji Satın Alma Anlaşmaları (PPA) ve Enerji Nitelik Sertifikaları (EAC) ağırlıklı olarak Avrupa’da büyürken, ikinci yarıda Kuzey Amerika’da da talep arttı. Kümenin dijital teklifleri, Zeigo ve EcoStruxure Resource Advisor hizmeti aracılığıyla ivme kazanarak müşterilerden beğeni ve takdir toplamaya devam etti.

Pazar odağına bakıldığında Schneider Electric; Bina son pazarında, branşta, özellikle sağlık hizmetleri binalarında değerli ilerlemeler kaydetmiştir. Binalarda karbondan arındırma ve sürdürülebilirlik taahhütlerini de destekleyen hizmetleriyle Schneider Electric çözümleri dünya çapında tercih edilmeye devam etti.

Veri Merkezleri pazarında satışlarda çift haneli büyüme sağlandı. Bu büyümede şirketin kapsamlı ve benzersiz iş portföyünün (OG, AG, Safe Power, Soğutma, BMS, Yazılım) önemli bir rolü olmuştur. Altyapı pazarında ağ istikrarı, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme konularına odaklanmaya devam eden şirket, ikinci çeyrekte başta ulaşım, ulaşım, su ve atık su olmak üzere kritik alanlarda değerli büyüme kaydetti. Endüstriyel pazarda, Schneider Electric’in ürün ve hizmetleri, özellikle elektrikli araç akülerinin üretimine odaklanan otomotiv alanında, tüm dünyada yüksek oranda tercih edilmeye devam etti.

100’den fazla ülkede faaliyetlerini sürdüren Schneider Electric, Kuzey Amerika’da en güçlü coğrafi büyümeyi gerçekleştirdi. Orta Doğu ve Afrika bölgelerinde de çift haneli büyüme sağlandı. Türkiye bu dönemde hem yarattığı iş hacmi hem de endüstriyel otomasyon gibi yeni nesil alanlara yaptığı yatırımlarla şirketin bölgedeki büyümesinde değerli bir rol oynadı.

celikhan-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu